2×2 RACE hegyi futam

Hogy hol is kezdjem. Hónapokkal korábban hallottam már a versenyről és vágyakozva nézegettem a honlapon azokat a nagy hegyeket, de jó lenne ott lenni. A verseny három távon indul.  A 2×2-es táv, ami azt jelenti, hogy a rajttól a Balea-tótól a versenyzőknek fel kell futni a Negoiu-csúcsra és vissza, majd a Moldoveanu-csúcsra és vissza. Valamint résztávként indítanak X1 és X2 néven egy-egy távot csak a Negoiu-ra és csak a Moldoveanura. A verseny azért 2×2 mert párban kell futni. A verseny kiírás szerint csak a 2×2-es távon engednek egyéni versenyzőket. Én azonban felkészültségben még nem tartok ott, hogy a 2×2-es távot teljesíteni tudjam, futótárs hiányában, hónapokkal ezelőtt úgy tűnt a verseny számomra csak álom marad. A sors szálait szövő mindenség titkai azonban kifürkészhetetlenek, és bizony van, hogy úgy szövi, hogy az álmokat beteljesíti. 🙂  A verseny magyarországi szervezéséért a jogot a Bihari Túrák Egyesület kapta meg és rajta keresztül kaptam egy futótársait is Molnár Roland személyében. Rolanddal csak egyszer találkoztam a Radnai-havasokban egy túrán, így nem mondhatnám, hogy jól ismerem őt, de ez egyáltalán nem volt akadálya a versenyzésünknek. Szóval lett futótárs, nevezés és készülés, Roland lelkesen beszámolt kerékpáros és futós edzéseiről, így utólag már beismerhetem, a tisztelet az övé, mert sokkal többet készült, mint én.

2x2 race

Eljött hát a nagy nap, megérkezett Roland Budapestről és Papp Gergely Miskolcról, aki a 2×2 távon Karlovitz-Juhász Tamás futótársaként képviselte hazánkat, akik nagy küzdelem és szoros verseny árán szerezték meg a táv II. helyét. Ahogy láttam a fiúk szomorkásak voltak az eredmény miatt, hiszen ők az I. helyért mentek. Akik egy kicsit jártasak a futóberkekben, jól ismerhetik őket, hiszen hazánk kiváló futói. Számomra a megtiszteltetés, hogy ilyen futókkal ismerkedhettem meg. Arra a II. helyre pedig legyetek büszkék, mert mi akik láttuk, azok vagyunk, mert ott a Fogarasi-havasokban felállított dobogón, akkora tapsot és elismerést kaptatok, amit magyarként hallgatni gyönyörűség volt és olyan szívdobbanást okoztatok, amit azok a hegyek visznek tovább és akinek kell meghallja majd. Csakis tisztelet és köszönet jár érte.

Visszatérve azonban a földi halandókhoz, néha az égiek velük is kegyesek és felemelik őket, elmesélem, hogyan teszik ezt. Indulás Békéscsabáról a Bihari Túrák Egyesülettel, aki visz minket futókat és még két túrázót is. A határon átlépve, már a jól ismert érzések jönnek, aztán közeledve a hegyek felé kis szász településeken utazunk át, szép színes szász épületeket és a távolban a hegyek látom, közben pedig úgy érzem hazaérkeztem. A Fogarasi-havasok csodálatos, azt kell, hogy mondjam, eddig amit láttam Erdélyből nekem a legszebb terület. A Balea-tóhoz vezető transzfogarasi úton aztán megtapasztalhatom, hogy kezdetét vette a varázslat és a csoda. 🙂 Az út mellett lehúzódva, hogy a látványba gyönyörködhessünk és egy kicsit fényképezhessünk egy kerékpáros pár is megállt pihenni. Ahogy meghallották, hogy magyarul beszélgettünk odajöttek hozzánk és kiderült, hogy békéscsabaiak. Kerékpárral néhány nappal korábban indultak el Békéscsabáról Bukarestbe, velünk pedig pont ott találkoztak. Hát igen említettem már, hogy a szálakat szövő mindenség mindenhol jelen van és nem sejthetjük előre, hogy hol mutatkozik meg. 🙂 A békéscsabaiaknak segítettünk a csomagjaikat felvinni a tóhoz és a sátrukat is felállítottuk, reméljük ennyivel is hozzásegítettük őket a sikeres útjukhoz.

A tó mellett mi is felállítottuk a sátrainkat és lassan pihenni tértünk, hogy a másnapi verseny jól menjen. Az egyszerű földi halandó pedig ha nem használja az eszét úgy jár mint én, a 30 fokos nyárból felmegy a Fogarasra és azt gondolja, hogy ott is jó az idő, de éjszaka rájön, hogy ku…a hideg van. A sátram tartalmat ugyan magamra vettem, de így is majd megfagytam, hát nem mondhatom, hogy sokat aludtam. Eljött a reggel és start is, irány fel a nagy hegyre, aminek tetején a rajtból nézve az emberek csak hangya méretűek. A verseny távot még előző este módosították az időjárás miatt, így csak a 2×2 távot indították a Negoiu-csúcsra és vissza , a résztávosoknak pedig csak a Calcum tóig kellett futni és vissza.

Már az első hegy combos a javából és még hány van fel és le. A felfelé menet kőkemény, de társam Roland, mint a gép megy előttem, így hát nem állhatok meg, menni kell, dehogy őszinte legyek én ezt szeretem. Azok a sziklák ott út közben varázslatosak, miközben felfelé taposom őket, lefelé szaladok rajtuk, nem is érzékelem a mélységeket, csak le akarom győzni az előttem való sziklákat, keresztülmenni rajtuk, előre. Nem tudom, hogy más futó hogy van vele, de én a síkon sokkal hamarabb elfáradok, ott fent a sziklák között olyan erő dolgozik, ami eggyé válik velem és szinte visz. Határtalan érzés, nincs bennem félelem és a fájdalomérzet is egészen más, azt érzem, hogy ott szeretnék lenni mindörökre. Felszabadító.

Szóval megyünk előre közben azt tapasztaljuk, hogy vegyes páros kategóriában az elsők vagyunk, vagy legalábbis nagyon elől tartunk, így a Calcum-tótól visszafelé, már ez lebeg a szemünk előtt, ezt megnyerhetjük. Aztán mindig az utolsó emelkedő a legnehezebb, amikor már tudod, hogy ott van mögötte a cél, akkor kell minden erőt összeszedni és már lefelé sem érdekel, hányszor esel el, csak mész előre, mert ott a cél. Fantasztikus érzés befutni, ha nem is vagy első, akkor is az, mert önmagadnak bizonyítod be, hogy képes vagy rá.

A vegyes páros kategóriában elsők lettünk, nem voltunk biztosak benne, hogy díjazva is leszünk, mert a két résztávot összevonták, de mint kiderült mindkét résztáv vegyes páros kategóriájában mi lettünk az elsők. Az eredményhirdetésnél a nevünket mondták és ott állhattunk a dobogón. Életem első dobogós helye, életem eddigi legszebb hegyén.

2x2 race

Így történhet, hogy a sors úgy szövi a szálakat, hogy az álomból valóság lesz, csak merjünk álmodni, merjünk nagyot álmodni, mert néha a földi halandók is bebocsátást kaphatnak az istenek birodalmába.