Buda Bércein 25

Ha, összegezni akarnám a tapasztalatokat, akkor röviden annyit, hogy a BTSZSZ azaz a Budapesti Természetbarát Sportszövetség Gyalogtúra Bizottsága, köszöni, de nem én vagyok a célközönsége, és jövőben nem fogunk hiányozni egymásnak.Szerintem nem is kell ezt cifrázni, nyugodtan szerepelhetne már a túra kiírásában is, hogy Futók, kocogók kíméljenek!.

Szerintem egy ilyen nyílt és egyértelmű közléssel nincs semmi baj, és mindenki megtakarít magának egy adag bosszúságot. Mert a bosszúsággal az a legnagyobb baj, hogy egy csomó jó dolgot felülír… és marad a keserűszájíz.

Eleve nem indult jól (magyarán fejfájósan) a szombat reggelem, de azt gondoltam, hogy ezt egy rövidebb kocogás remekül elmulasztja, és a TTT oldaláról kiválasztottam egy távban, szintben, megközelítésben szimpatikus túrát és elindultam a Szépjuhásznéhoz, hogy a rajt lezárása előtti utolsó félórában odaérjek. Így kerültem a Buda Bércein 25 túrára (MTSZ: 59,5 pont, rendező: BTSZSZ, és Kovács Gyula).

Az úgy kezdődött, hogy szóvá mertem tenni, hogy míg a TTT oldalon 1.000 azaz Egyezer forint a nevezési díj, a rajtban bizony 400 forinttal többet kértek. Ami igazából nem is baj, hiszen meleg étellel várták a rövidtáv célba érkezőit is, de egyrészt a téves információért nem engem kell letolni, másrészt elképzelhetetlennek tartom, hogy január 22. óta, ha valaki veszi a fáradtságot és jelzi a változást a TTT oldalon nem javítják ki. Mindegy. Nekem elég lett volna, annyi hogy bocs nem lett kijavítva… Nem érdekelt, hogy ki a hibás.

túra

Mindegy elindultam, bár kicsit vakartam a fejem azon a matematikai problémán rágódva, hogy ha állítólag a kiránduló (igen ez a Budai-hegységben véletlenül sem túra tempó) tempóban, azaz 5 km/h-ra nyitnak a pontok, akkor 9:00 meg öt óra, az hogy lesz 14:30…

De az itineren, amit akkor kap az ember, amikor kifizette a számlát ott áll: „A teljesítménytúra nem futóverseny, ezért, ha tehetik mellőzzék a futást!” Mondjuk az is ott van, hogy a túra nehéz, ami több mint vicces.

Nos elindultam a sárgán Makkosmária felé. Az itinert inkább nem néztem, mert úgy látszik, az képviseli az álladóságot a túrán. Idéznék egy öt évvel ezelőtti máig aktuális véleményt: „…az itiner enyhén szólva igénytelen, aki nem ismeri az útvonalat, és csak a leírás alapján próbál tájékozódni, az alaposan megnézheti magát.”

Látva a nyitási időket Makkosmária (1.EP) és Normafa (2.EP) között szigorúan botoztam…. hogy ne kelljen pontnyitásra várnom. Nem kellett. Itt elég sok előttem haladót értem be.

Át János-hegyre. Amennyire kényelmesen kocogtam, hogy még útközben megálltam megcsodálni a kilátást. Ahol pár hónapja még szörnyülködtek az emberek, ott most gyakorlatilag áthatolhatatlan dzsungel zárja el a kilátást. Az erdő nem hagyja magát.

túra

Lépcsőn fel. Erzsébet-kilátó (3.EP). Pont megvan. Átszorult valami rendezvény miatt a baloldalra… Pár szót beszélgettem a pontőrökkel, és akkor le a piroson. Ezt a szakaszt, azért bűn nem kocogni. És ezzel a kör bezárult, mert leértem a kiindulási pontra, és a lendületet kihasználva felcaplattam a Nagy-Hárs-hegyre (4.EP). Ez eddig egy kényelmes másfél órás kocogás. Nem futóverseny, kocogás! …és mégis itt már csak a pontőröknek köszönhető, hogy nem kellett szobrozni, mert korábban nyitottak. Ezt csak köszönni tudom.

A Hárs-hegyről le a Hűvösvölgybe a gravitáció adja a ritmust, hogy aztán a kéken át az Árpád-kilátóhoz. Itt, már a kéken a Hűvösvölgy Vadaskerti-emlékmű szakaszt szó szerint sétáltam… és még így is Egy órával a pontnyitás előtt értem az Árpád-kilátóhoz (5.EP), ahol ugyanaz a hölgy várt, aki reggel elrajtoltatott. Szegény látta a Szépjuhásznénál hogy jövünk, és szó szerint átrohant az Árpád-kilátóhoz nyitni.

Ilyenkor látszik az, hogy a reggeli vita ide, vagy oda, de ő tényleg azon dolgozott, hogy aki elindult az jól érezze magát.

Irány a HHH a kéken. Ez a Hármashatár-hegy legkönnyebb megközelítési módja, a kék kör keményebb menet lett volna. És fent voltam a hegyen, és azon gondolkodtam, hogy ha nem térek le a kékről, mert az itiner ilyet nem ír, akkor vajon hol a bánatban van Zöld Bázis Turistaközpont…

túra

Persze ez a kérdés fel sem merül, ha valaki a túra előtt egy-két nappal bejárja az útvonalat… Itt ajánlom fel, hogy legközelebb, ugyan BTSZSZ túrára nem megyek, mert nem látnak szívesen, de ha megkérnek, és ráérek, segítek a bejárásban…

Leállítottam az órát és vártam. De azt azért éreztem, hogy több mint egy órát nem fogok várni, annyit nem ér egy kitűző, meg egy emléklap. Amikor négyen összegyűltünk és tanácstalanul kerestük az itiner szerinti ellenőrzőpontot… ami nem volt meg, akkor tovább indultam én is és lekocogtunk a célba.

Majd fél óra depózással is 13:15-re értem be a célba…. ami elméletileg 14:30-kor nyitott.

A nettó időm, még így is 3:26:16

Így valahogy nem volt kedvem sem a paprikás krumplihoz, sem a zsírosdeszkához… Azért azt nem gondoltam volna, hogy az öt évvel ezelőtti, enyhén kritkus túrabeszámolók, a mai napig aktuálisak. Remélem azoknak, akik kirándulótempóban lesétálták az utat, szebb emlékük lesz, mint nekem.