Futás a Madarasi Hargitán

A napokban számottevő mennyiségű hó hullott a környékünkön és a futásnak is kedvező helyzetet felmérve, Ilyés Lórándnak, a Feel Good Sportegyesület elnökének kiszökkent az elméjéből az a briliáns ötlet hogy jó lenne elutazni Székelyudvarhelyről Ivóba, a Hargita lábához és onnan felszaladni a Madarasi Hargita csúcsára és onnan egy másik útvonalon leszaladni.

Egy-két nap alatt összegyűlt egy hat fős csapat, köztük egy hölgy is akik kihívást és fantáziát láttak ebben a vakmerőnek ígérkező vállalkozásban.
Ez a havas viszonyok és hegyi terepen történő megmozdulásunk kapóra jött némelyikünk számára,ugyanis a közeljövőben hivatalos terepfutó versenyeken is részt veszünk a Bucsecs hegységben és más magaslatokon, az egyik amely alig két hét múlva lesz, egy hegyi “pure mountain vertical race”, ezért nagyon örvendtünk hogy megízlelhetjük a hasonló terepviszonyokat a Hargitán is.

futás

Felvirradt a várva várt nap és futótársaim társaságában nekivágtunk a kalandozásunknak, megérkeztünk a városunktól 36 kilométerre levő Ivóba… Eleonora Fasching, Ilyés Lóránd, Hompoth Ervin, Nyírő Sándor, Ilyés Ferenc és jómagam, Gothárd József alkottuk a csúcsfutó csapatot. Hamar elkészültünk és bemelegítés után eleredtünk felfele. Három átmozgató kilométer után, megálltunk pár percre és mindenki eligazította a holmiját még, közben havazott csendesen… Hószánok nyomai látszottak az útvonalunkon, ez valamelyest bizakodóan hatott ránk mert reménykedtünk hogy nem kell térdig érő hóban futni mindvégig. Célunkban a Madarasi Hargita hegycsúcsának érintése volt félúton, a Kolping Ház-Sapkafenyő-Gyöngyös kútja-Madarasi csúcs-Madarasi menedékház-Klasszikus autóút (Filió)-Kolping Ház útvonalon.

A csúcs 1801 méteres magasságban fekszik,ahhoz hogy teljesítsük a trekker szerinti távot, amely 25 kilométert taksált esetünkben 1028 méteres magasságnövekedést ill. csökkenést kellett teljesítsünk oda-vissza. Alig indultunk neki és máris éreztük hogy az emelkedők hatványozódnak, de beszélgetősen haladtunk felfele. Csapatunk három tagja kicsit meglógott előlünk, Nóri, Lóri és én hátul róttuk a kilométereket, a makulátlan hófödte táj szépségében gyönyörködtünk, csak úgy nem szaladhattunk el a csoda mellett ami körös-körül vett bennünket.

Elértük Gyöngyös-kútját, innen eltűntek a hószán nyomok, felváltották a sítúralécek nyomai, de így is jól elsüllyedtünk a hóban, de azért segítségünkre voltak e nyomok.               9-10 kilométerre lehettünk az indulási ponttól, közel jártunk a csúcshoz már. Előttünk haladó három társunk nyomai valamelyest mutatták a helyes útvonalat, magas, délceg fenyők tekintettek le ránk, hótól roskadó alsó ágaik a földbe nyúltak. A csúcs közvetlen közelébe érve eleredt a szél is,eltűntek az oltalmat nyújtó magas fenyők, jeges terepre vetődtünk,a hideget egyre jobban éreztük, én történetesen nem öltöztem túl, nem szokásom futásaim során. Térdig érő hóviszonyok közepette kiértünk a Madarasi csúcsára végre, ott lekaptunk egy pár fotót, nagy volt a köd, alig lehetett látni valamit aztán igyekeztünk a menedékház fele, szélvédett helyre kívánkoztunk.

futás

Éreztem hogy fázik a lábam, márkás futócipőm rendben volt csak felül ami hó bement a cipőmbe, az beleolvadt és okozott némi gondot. A menedékházig 2 kilométert kellett leszaladjunk, mindjárt helyre jött a lábam a fázásból a rövidke futás alatt. Ott megteáztunk, zoknit cserélt akinek szüksége volt, megzabáltuk a tartalék energiaszeleteinket és egy órás pihenő után elindultunk lefele,a Filiónak is nevezett autóúton. Sokkal szabadabban futottunk lefele, ez már igazi futás volt. Ment a röhécselés is, a nehezén már túl voltunk. Leértünk rövid időn belül a Kolping Házhoz, több mint 10 kilométert futottunk lefele. Nyújtottunk, átöltöztünk és elindultunk hazafele, Udvarhely fele.

Nagyszerű kalandban volt részünk,az időeredmény nem lényeges most, sokszor megálltunk fotózkodni, mert ezt a gyönyörű tájat nem lehet csak úgy megörökítetlen hagyni, lehet következő látogatásunkkor már csorbulni fog szépsége ami a sziporkázó havat illeti.
Mindannyian szép emlékekkel tértünk haza és amit még kiemelnék, jól teljesítettünk ezen a futással összehangolt túrázáson,végül 24,7 kilométert teljesítettünk. Bizakodóak lehetünk a jövőre nézve.