II. KIFUTOK A HARGITÁRA terepmaraton

A Feel Good Sportegyesület szervezésében sorra került Advent első vasárnapján a II. KIFUTOK A HARGITÁRA elnevezésű futóesemény. 21 futó gyűlt össze reggel nyolc előtt (az Anyaországban reggel 7 óra) Székelyudvarhelyen, a Márton Áron téren, számos segítő és fotós is jelen volt, nagy szükség van ilyenkor rájuk, segíteni és megörökíteni a pillanatokat az ők nemes feladatuk.

Félórás megbeszélés, egyeztetés és bemelegítés után a Vasszékelynél megtörtént a hivatalos indulási fotó aztán elrajtoltunk hosszú és igénybe vevő futásunkra, csepergett az eső ez pedig a Hargita lábánál havat jelent majd biztosan, gondoltuk. Kiértünk a városból, egyben mozgott a csapat, felkapaszkodva a Szarkakő tetejére (tszf. 888m) tejvastagságú köd fogadott és csaholva várt a fogadóbizottság is amelyet 4 termetes medveriogató juhászkutya alkotott, túlerőben voltunk, hamar feladták látván hogy többen vagyunk….”amelyik kutya ugat, nem harap”, szól a mondás de én nem lennék nyugodt látván ezt a falkát annyira biztos ebben a tényállásban. Eltűntek a ködben, ahogy mi is…innen nyolcan gyorsabban szedtük a lábainkat, két csapat alakult…tempósabban haladtunk de a második és népesebb csoport is terv szerint haladt az útvonalon.

Kifutok a Hargitára!

Nemsokára közelítettünk a 10,5 km-nél levő radar állomáshoz, de az első mobil frissítőpontnak hűlt helye volt, a köd miatt elfutottunk mellette valahol, haladtunk tovább, tempósan és beszélgetve. A Cekend-tető kellős közepén lehettünk mikor megláttuk az autót, rövid frissítés után újra nekivágtunk a távnak, bő 13 km már megvolt. Ónos eső hullott, vastag köd borított be mindent de nem érdekelt, hideg volt de azt sem éreztük, beszélgettünk tovább a maratonokról és félmaratonokról, mi másról?…Nemsokára beereszkedtünk Homoródfürdőre, 17 km-nél tartottunk….egybe került újra a két csapat, mindenki evett, ivott aztán tömegesen rohantuk le a legközelebbi dombot amely hajdanán egy sípálya volt, a mászásban hamar megrostálódott a csapat, megint nyolcan folytattuk tovább mint korábban, a többiek nem sokkal hátrább követtek. Pázsitos futószőnyegen nyargaltunk és a délceg fenyőkben gyönyörködtünk, mily szerencsések vagyunk…nekem ez járt a gondolatomban. A zöld futószőnyegnek vége lett egy idő után, sár, pocsolya és dagonya váltotta fel, de nem zavart. Elértük Kápolnásfalu határát, itt félmaratonnál tartottunk már…hatan maradtunk, két társunk a második csoporthoz csatlakozott időközben. Kápolnásfalu kacskaringós utcalabirintusából kellett kitaláljunk, ahol motiválóként egy-egy behemót kutya vicsorított ránk jelezvén hogy elkapja valamelyikünket ha nem tűnünk el onnan azon nyomban.

Kiértünk egy tisztásra, mindig vastag volt a köd így hát a tavalyi hasonló futással ellentétben a biztonságos mezei utat választottuk, nem kockáztattuk meg hogy a legelőn átszeljük a mezőséget Szentegyháza irányába hogy lehetőséget adjunk az esetleges eltévedésnek. Szentegyháza között aszfalton haladtunk, néztek bennünket, elfelejtették már a helybéliek hogy tavaly is arra futottunk, legalább felfrissítettük az emlékezetüket. Mobil frissítő állomás a láthatáron, kiértünk Szentegyházáról…28 km teljesítve, hátra volt még kb.14 km.

Innen akarva-akaratlanul páros csapatokat alkottunk, Szabi Takacs a marosvásárhelyi Bernáth Bálinttal indult neki a táv hátralévő részének, őket Ilyés Ferenc remek terepbringázó ill. futótársunk követte a hegymászó ill. világutazó Kobra Zoli társaságában, négyüket követtük ketten Mihaly Zsolt Csizmadi futócimborával. A köves úton a kilométerek előrehaladtával egyre vastagabb réteget képezett a jég és hó. Energiapótló tablettákat kellett néha bevegyünk felfele, egymást biztattuk és közben gyönyörködtünk a természet formálta havas fákban, tájban. Sunyiban 4 km-re voltunk már a Hegyimentő háztól, 6 km-re a Madarasi csúcstól…újabb frissítőpont “állta” utunkat de jó helyen volt, forró teaszürcsölés után nekieredtünk a vádligyilkos és szerpentines utolsó útszakasznak…ahol nem bírtunk futni, belesétáltunk, nem szégyen beismerni. Felértünk a Súgó tetejére, iszonyatos köd fogadott, vastagabb mint eddig és -9C fokos hideg, az otthonosan kialakított Hegyimentő házban leltünk oltalmat, 40,4 km megvolt de a hátralevő 2 km-ről le kellett mondjunk ami a futást illeti mert járatlan volt jobbára az út a csúcs fele. Előző egyeztetés alapján bevártunk mindenkit, rövid átöltözés következett mindenkinek aztán túra tempóban, lépésben indultunk a csúcs fele, 30-40 cm-es hóban és eddig szokatlan mínuszokban. Kemény hideg és zimankó fogadott a csúcson, hamar megejtettük a csúcsfotót és iszkoltunk vissza azon nyomban a Hegyimentő-ház irányába.

Kifutok a Hargitára!

Többen láb illetve izomhúzódásra panaszkodtak, néhányuknak első maratonjuk volt és nem akármilyen körülmények közt, terepen és téli viszonyok közt. (Erről jut eszembe én megúsztam sérülés nélkül szerencsére, nincs egy izomláz sem, de pihenek azért, rám fér…) Messziről illatos tokányillat fogadott amint leértünk a hegymentőkhöz, ízletes fogást fogyaszthattunk el a segítő lányok jóvoltából, aztán baráti megbeszélésünk után mindenki szedelőzködött és az otthonát vette célul. Büszkén jelenthetjük ki hogy remek napot zártunk, 15-en teljesítettük a maratoni távot, többen első próbálkozásra, hatan 30 km-nél vagy félmaratonnál kiszálltak de nagyon dicséretes a teljesítményük, Csizi Mesterrel a 40,4 km-t és az 1516m pozitív szintemelkedős futást 5 óra és 3 perc alatt teljesítettük zárójelben megemlíteném így a végén. Köszönet mindenkinek aki hozzájárult hogy megtörténjen ez a remek futóalkalom. Ennyi lenne, hosszú volt de ez is elfogyott… amilyen hosszú egy maraton épp olyan hosszú a beszámolóm is, vagy még annál is hosszabb….Én kérek elnézést hogy elraboltam drága szabadidőtöket, már hozzá szokhattatok….

Köszönöm megtisztelő figyelmeteket, nem tudom a tegnapi beszámolóm lett volna-e jó vagy ez jobban sikerült, a lényeg ugyanaz…másodszor KIFUTOTTUNK A HARGITÁRA! Fussatok mert élni jóóó!

U.I. Sweet November számokban… 186 km futással és 113 km bringázással zárom a hónapot, nyolcadik maratonomat futottam le 13 hónap alatt, ebből 3 hivatalos és november 14-én teljesítettem a 2015 km-t 2015-ben…nem áll szándékomban dicsekedni. Legyen szép napotok, gyerekek! 2089-ben járok. 🙂