Közösségi futás Székelyudvarhelyen.

Az elmúlt két hónapban, egy komoly csapatmunkának köszönhetően jöhetett létre egy olyan program megvalósítása, mely által futófelszerelésekkel gazdagodott Székelyudvarhely futóközössége. Ebben a csapatmunkában fontos szerepet játszott a Székelyudvarhelyi Közösségi Alapítvány, melynek közbenjárásával íródott ki az „Ön dönt!” pályázat, a Feel Good Sportegyesület, amely megvalósította ezt a projektet és a közösség, amely szavazatával segítette, hogy az elképzelés egy nyertes pályázat lehessen. A projektünk egyik fő célja az volt, hogy egyfajta motivációként vagy éppen jutalomként hasson az elnyert futófelszerelés mindazok számára, akik régóta velünk mozognak, vagy éppen most csatlakoznak a megmozdulásainkhoz. Így vált valóra az álom, hogy sikerült technikai futópólókat és napellenzőket vásárolni, amelyekre felkerült az SzKA ( Székelyudvarhelyi Közösségi Alapítvány ), valamint a Feel Good Sportegyesület emblémája is, hogy a futóközösség büszkén viselhesse ezeket a sportfelszereléseket, mely megvalósításában nekik is fontos szerepük adódott.

Közel egy hónapos előkészületek után, július 5-én, ejtettük meg az első sorsolást, amelyre a Szabók Grundnál, egy közös futás után került sor. Ez alkalommal 12 személyt ért a szerencse, hogy átvegyen egy vagy éppen két darab felszerelést. Az ajándékozás szabályzata szerint egy személy maximum két darabot kaphat, amely egy póló és egy napellenző lehet. A következő héten, egy meleg nyári napon, a Szejkefürdőre mozdultunk ki, amelyet követően, a sportpályánál, újabb 12 személy tulajdonába került valamely sportfelszerelés. A résztvevők örültek, és azok akiknek még nem kedvezett a szerencse, bizakodva készültek, hogy majd legközelebb az ő számuk lesz az, amelyik a kalapból kikerül. Ez a reményük be is teljesült, amikor a Patakfalvi kilátóhoz kocogtunk ki egy még melegebb vasárnapon, melyet követően még egy plusz meglepetésben volt részünk. A Karamán család megérezte, hogy a tűző nap mennyire kivette erőinket és hűsítő vízzel, banánnal, valamint almával vendégeltek meg, a kellemesen szellős teraszukon. Így igazán felüdítő körülmények között ejthettük meg a harmadik sorsolást, ahol még 12 futó gazdagodott pólóval illetve napellenzővel.

közösségi futás

A negyedik és egyben utolsó ajándékozásra a környék egyik legszebb helyén került sor, mégpedig a Hargitafürdőn. Augusztus 10-én egy nagyobb csapat, pontosan 31 személy, társaságában, elvándoroltunk erre a vidékre, hogy leszaladjuk a Harghita Trail Running rövid szakaszát, amely 15 kilométert jelentett. Az időjárás ismét kedvezett, így napos, de még kellemesen hűs időben indultunk neki a terepnek. Utunk, először keresztülvezetett a hajdani kaolinbánya tavának területén, majd felkapaszkodtunk a Bagolykőre, ahonnan csodaszép kilátásban szemlélhettük a környező hegyeket és megkóstolhattuk a zamatos áfonyát.

Ezután a Csicsói Hargitára kapaszkodtunk fel, majd pedig forrás vizet kortyoltunk, mely a sűrű borókásból eredt, hogy utána átverekedjük magunkat egy erdőkitermelésen. Ezután a kék sáv jelzésen jobbra kanyarodva, leküzdöttünk egy újabb emelkedőt, hogy majd egy szaladható egyenes szakasz után megkezdjük a meredek ereszkedést, mely egészen a Balu Parkig vezetett.

Itt mindenkinek jól esett kifújni magát és a hangulat fokozásaképpen megejtettük az utolsó sorsolást. Jó volt látni ezt és a többi örömteli pillanatot, amikor a szaladók izgatottan várták, hogy vajon ez alkalommal az ő számuk lesz-e a szerencsés. A fiúk lányokat, a lányok meg fiúkat sorsoltak és így 18-en vehettek át egy-egy felszerelést, így összesen 70 személyre növelve a szerencsések számát. Úgy gondoljuk, hogy ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, egy közös munkára volt szükség, melyből mindenki kivette a részét. Ezúton is köszönjük a Székelyudvarhelyi Közösségi Alapítvány képviselőinek lelkes munkáját, mivel általuk ilyen és ehhez hasonló közösségépítő programok valósulhatnak meg térségünkben, amellyel nagyban hozzájárulnak a közösség egészséges fejlődésében.