Magyar bronzérem az ITU Tereptriatlon Világbajnokságon!

ITU Tereptriatlon Világbajnokság 2015, Szardínia

Már a tavalyi Európa bajnokság alkalmával tudni lehetett, hogy a szervező gárda, még egy szinttel szeretne feljebb lépni, és 2015-ben Világbajnokságot rendezne! Nagyon izgatott lettem, örültem a hírnek, hiszen szinte már-már haza járunk a szigetre. Nagyon szeretek Szardínián versenyezni, fantasztikus a táj, nagyon vendégszeretőek az emberek, a szervezés pedig minden igényt felülmúl. Az eredeti tervben május végi rendezés volt kiírva, de a szervezők átvariálták, és szeptember végére tették a versenyt.

Idén már ötödik alkalommal utaztunk, ezúttal is az autós, kompos utazást választottuk. Nagyon kényelmes így, reggel indulunk, este kompra szállunk Livorno-ban, kipihenjük magunkat, majd másnap reggel már Szardínián is vagyunk. Szerencsére ezúttal sem kellett egyedül utaznom, Balázs is tudott jönni velem. Nem sok versenyre tudott idén eljönni velem, de a mostanit, lévén utolsó versenyről van szó, nyaralásként is fogtuk fel!

ITU Tereptriatlon VB

A versenyt megelőző héten már a helyszínen voltunk, így volt időm rendesen akklimatizálódni, szokni a terepet, kipihenni az utazást. Szerencsénk volt az időjárással is, már nem volt az az égető meleg, néha délutánonként még az eső is eleredt. Mivel a talaj, nagyon száraz, sziklás homokos volt, így ez még kimondottan jót is tett neki! A Tirrén-tenger sem volt már olyan hideg mint májusban szokott, így még strandolni is tudtunk.

Hamar eltelt a versenyt megelőző egy hét, hirtelen azon vettem észre magam, hogy már szombat van, és mindjárt rajtolok. A rendezők a nagy versenyzői létszám miatt a kategóriák rajtjait két napra osztották. Szombaton rajtoltunk mi Elitek, vasárnap pedig a korosztályos versenyzőké volt a terep!

Mivel a tenger majd 24 fokos volt, így a neoproén használata tiltott volt. Ennek picit örültem, hiszen a ruha nagyon sokat segít a közepes, vagy gyengébb úszóknak! 60 Elit férfi után, 5 perc különbséggel 30-an rajtoltunk el mi, Elit nők!

ITU Tereptriatlon VB

Az utóbbi időben, külön a VB-re készülve nagyon sok gyorsító edzést végeztem az uszodában. Az előzetes rajtlistát böngészgetve tudtam, hogy nagyon sok fog múlni az 1500 méter úszáson. Több ITU olimpikon, triatlon sztár is a nevezettek közt volt, pl, a későbbi győztes, kétszeres olimpikon, többszörös VK győztes Flora Duffy, vagy éppen a szintén olimpikon, VK győztes Barbara Riveros.

Mivel a kerékpáros pálya nem volt túl technikás, inkább erőpálya, így tudtam, hogy ők megpróbálnak már az úszáson akkora előnyt kiharcolni, amit meg is tudnak tartani a verseny végéig. Sajnos ez be is jött nekik…

Egy picit jobbat tudtam úszni a megszokottnál, a hatodik helyen léptem partra. A depóban megint vacakoltam a kesztyűvel, de nem mertem bevállalni ezen a sziklás terepen, hogy nélküle menjek ki! Jó erőben éreztem magam, hamar utolértem a német és a dél-afrikai ellenfelem, így az első emelkedő tetejére már a negyedik helyen érkeztem. Az ezt követő lejtő aljában már az angol lányt pillantottam meg előttem, fokozatosan sikerült felérnem rá. Ahogy utolértem, rögtön mentem is tovább, próbáltam olyan tempóval elmenni mellette, hogy eszébe se jusson beállni mögém.

ITU Tereptriatlon VB

Az első kör felétől már a 3. helyen haladtam, és próbáltam üldözni a két favoritot. Az első kör végére sikerült a chilei lányhoz közelednem, de nem sikerült őt utolérni, a bermudai lány pedig már bőven lőtávolon kívül volt! Mivel az előttem lévők fantasztikus futók, így tudtam, hogy a bronzérem a reális cél, amit ma el lehet érni, így igyekeztem a pozícióm megtartani, a futás megkezdéséig minél több előnyt begyűjteni az üldözőimmel szemben.

A futás első körén borzasztóan éreztem magam. A tengerparti szakaszon pont szemből fújt a szél, ami a mély homokos részekkel együtt, nagyon megfogott. Csak totyogtam… 2,5 perc előnnyel kezdtem meg a végső számot a 4. helyen futó osztrák lány előtt. Az első körben sikerült is eladnom az előnyöm majdnem felét. Ettől Carina vérszemet kapott és még jobban rákapcsolt. Szerencsére a 2 körre észhez tértem, és végre normális tempót tudtam futni. Látva az osztrák lány, hogy nem sikerült tovább közelednie hozzám, teljesen megrogyott.

A harmadik körön már teljesen jól voltam, tudtam, hogy meglesz a bronz, ami messze felülmúlta az előzetes várakozásainkat! A verseny végére mögöttem teljesen átrendeződött a sor, mindenki nagyon kihajtotta magát! A célban nagyon boldog voltam, amit csak tetézett a versenytársaim reakciója! Egytől egyig mindenki nagyon örült a sikeremnek, hiszen tudják, hogy mennyit küzdök és, hogy milyen nehézségek árán jutok el egy-egy versenyre is. A versenyt megelőző briefing-en nagyon sokan vártak a dobogóra, de megmondom őszintén, én magam, bele sem mertem gondolni ebbe! Egy jó versenyt szerettem volna, kihozni magamból a maximumot. Hát… Ez most így sikerült! :-)))

ITU Tereptriatlon VB

Ezzel az eredménnyel, talán nem túlzók ha azt mondom, egy hihetetlen versenyszezont tudhatok magam mögött. Hazaérkezésem után, vár rám 3 hét teljes pihenő, majd megkezdem a felkészülést a következő szezonra. Jövőre, nagyon későn, november végén Ausztráliában rendezik a Világbajnokságot, így 2016-ban, ez lesz számomra a legnagyobb kihívás! Bízom benne, hogy sikerül kijutnom! 🙂