Mátrabérc túra Muzsla táv

Igazuk volt azoknak, akik azt mondták, ide el kell jönni. Legalább egyszer. Meg abban is igazuk volt, hogy a végére távtól függetlenül egy-két dolgot átértékel az ember. Valószínűleg abban is igazuk volt, hogy tíz emberből kilenc visszavágyik, sőt visszatér…  de félreértelmezve a Vad Fruttik slágerét, most nyugodtan írhatom, hogy lehetek én is az az egy….

Komolyra fordítva a szót mindenkinek csak azt tudom javasolni, hogy ha teheti, ne hagyja ki a Mátrabércet, vagy annak valamelyik rövidebb távját a Hanák-Kolost, vagy a Muzslát. Megéri. Egyszer mindenképpen, a többi meg majd adja magát.

Óvatos duhajként úgy gondoltuk, hogy nem futva, csak néha belekocogva is bőven elég lesz nekünk idén a baba táv, a Muzsla. Beus különben is pulzuskontrollal edz.

Adtunk magunknak öt órát… elvégre lényegében lejtő, még akkor is ha Ágasvárra és a Muzslára fel kell menni. Kétszer annyit megyünk lefele, mint felfele! És ha a Pilisi Szirtek öt órán belül volt, akkor ez is… Hja kérem, tudtam, de nem sejtetem, hogy a Mátra nem a Pilis.

sportosan_agasvar

A nyitó buszkirándulást a célból a rajtba, Galyatetőre határozottan élveztük, hogy aztán fél tízkor nekivágjunk a hat órás útnak. Igen, annyi lett. egy órával több.

A buszról utolsók közt leszállva a rajt először káoszosnak tűnt, de a fizettünk, megkaptuk az itinert, mehettünk olyan gyorsan lepörgött. Akkor még reménykedtem, hogy hamar szétszóródik a tömeg. Hát nem, egyszer(!) de tényleg csak egyszer volt az, hogy látótávolságban se előttünk, se mögöttünk senki…  na akkor tértünk le az útról, és tettünk a távba bő hétszáz métert. De az még később lesz. Most még csak kényelmesen haladtunk a sorral a Vörös-kő kilátó (1.EP) felé.

sportosan_voroskofele

Tulajdonképpen olyan nyugis volt, hogy nem is értettem mitől nagy szám ez az egész. Jó, hóban, sárban, jégben, biztosan más.

Tovább Ágasvárra… na itt már megmutatta a Mátra az igazi finomságát, ami nem lett volna semmi különös csak annyit, hogy kicsit nehezebb a terep. Ha kevesebben vagyunk. De sokan voltunk. Így a csúcsra szabályosan araszoltunk, mert előzni, azt nem lehet. Viszont szép a kilátás…

Lássuk be ez engem, a tériszonyost, nem tud meghatni.

Itt volt mellesmeg az egyetlen félretájékoztatás a túra során, az itiner szerint ugyanis itt, a csúcson volt az ellenőrzőpont, holott az fél kilométerrel arrébb a turistaházban volt.

A morzsalékos sziklák között leereszkedni… technikás. Talán még élvezetes is, ha a mögötted jövő nem bök meg néha, és a lehelete nem perzseli ilyen-olyan szaggal a tarkód…  Csak leértünk. (2.EP).

Itt kiderült, hogy az aki az önpecsételő ellenőrzőponton nem képes sorba állni az, futó. Csak azt tudnám, hogy azok akkor kik voltak, aki ugyan futva tették meg a távot, de nem okozott nekik gondot, hogy két percet sorba kell állni? Rejtély.

És igen innen a csörgőpatakhoz indulva történt meg, hogy két percre magunkra maradva letértünk az útról… tíz kilométernyi mellőzött itinerhasználat után az ember hajlamos ilyet hibázni.

sportosan_muzsla_terkep

Leereszkedtünk Mátrakersztesre (3. EP) Kis pihenő. Kis szörp, enni nem akartunk…. 6 perccel kicsúsztunk a szint időből és előttünk a Muzsla. Háát, nem az a feldobó helyzet.

Főleg, hogy ezen a szakaszon előttünk görcsölt be egy fiú mindkét lába… próbáltunk segíteni. Talán sikerült, talán végig tudott menni. Remélem.

Az emelkedőben az a jó, hogy sorban előzzük vissza azokat, akik a lejtőkön elhúztak mellettünk.

És a Muzslán (4.EP)már(!) szintidőn belül vagyunk.

sportosan_kilatasmuzslarol

Van még hét kilométer lejtő.

Öt kilométer múlva a Diós-patak előtti morzsalékos lejtőt megint megszenvedtük, mondhatni Beust leülésre kényszerítette a terep.

..és ez volt az a nap, ahol a lejtő szó, tényleg nem tudott feldobni, de beértünk.

6:04:57

Mondák, mondtam a Mátrában átértékel az ember. Meg kéne tanulni botot használni. A technikás szűk ösvényeken hiába lépen át az árnyékom, félek és lassú vagyok. És mivel a szemem és a térérzékelésem nem fog már javulni, ez így is marad. …szóval, ha tíz emberből kilenc vissza akar térni, akkor lehetek én az az egy.

Mégis azt mondom, hogy kellett ez, kellet a Mátra meglepetése… nagy volt kicsit már a mellényem, ideje volt, hogy a természetanya visszavegyen belőle.

…és ha gondolkozol bármelyik távon, vágj bele, a szervezők mindent megtesznek azért, hogy visszavágyj. Csak dicsérni lehet őket.