Sárga 40

Kezdő, de lelkes túrázóként egyre többször fordulhat(!) elő velem, hogy az adott túrán már egyszer részt vettem. Bevallom még egy kicsinyt aggódtam is, amikor úgy tűnt, hogy az idén nem lesz…

Ugyan van belőle éjszakai indulással ötven, meg hetven, de az amúgy is rosszul látsz, ne tetézd elvét követve az idén a Sárga 40-re esett a választás, hogy május elsejét, ha nem is énekszó, de egy rezesbanda köszöntse. Már amikor elindulunk Pilisvörösvárról.

A sárga 40 egy már nem annyira kezdő túrázónak, terepfutónak, akár futva is nyugodtan bevállalható kaland. A kezdőknek ott a Pilisvörösvárról induló húszas, vagy a Hűvösvölgyből induló tizennyolcas résztáv. Bármelyiket érdemes. Ez a túra nem futósnak volt tervezve. A tempókalkulációmat hagynám is, mert vannak a tervek, és van a valóság, azaz valahol a 25. kilométer magasságában mégiscsak futóssá vált a túra. De ott még nem tartunk.

túra

A rajban némi váltóruhát leadtunk, hogy a célig ne kelljen sokat cipelni… és Dorothy üzemmódba kapcsoltunk. Mindig a sárga úton… mert a Törökugrató után ott lesz Óz birodalma, ha nem is a Smaragdváros, de némi gyöngyöző serital képében. Nosza. Ez a túra két dologban is újdonság volt számomra. Általam úri huncutságnak tartott dolgokkal pakoltam fel magam. Azaz életemben először kompressziós szárat öltöttem.

Tulajdonképpen nem hiszek benne, de úgy harminc kilométer után fárad a vádlim…gondoltam hátha. Aztán vittem magammal a púpban vizet. Konkrétan kétliternyit…. elvégre nem futásra készültem. És végül a bot. Egy arpenaz 200 mintájú túrabotot kaptam kölcsön megpróbálni, hogy barátok vagyunk-e…

Miközben felfelé kaptattunk a Muflon Itató felé (1. EP) barátkoztam a botokkal. Szerintem kicsit hülyegyerek üzemmódban, de olyan furcsa volt, hogy nem üres a kezem… Meg azon gondolkodtam, hogy ha a két kezemben a bot, hogy fogom majd bonyolultabb túrán az itinert nézni? Nincs harmadik kezem…

Az ellenőrzőpont után kellemes kocogás Kerek-hegy (2.EP) Rózsika-forrás (3.EP) és letudtuk az út negyedét. Hogy jöjjön az első általam nem kedvelt szakasz a Kötők-padjához (4.EP), ahol a velem ellentétben nem tériszonyosokat a kilátás mindenért kárpótol. A repceföldek tényleg fantasztikus látványt nyújtanak. Elvégre ez itt a Sárga.

túra

Rövid kocogás után, bogár hegyeken tapodva (ilyenkor lenne jó szakérteni, és megmondani, hogy az sok repkedő miabánat, amivel tele ment a szemünk a szánk) az mi is volt. De csak felértünk az Újlaki-hegyre (5.EP). Talán a Sárga 40-nek ez az egyetlen technikásnak mondható lejtője a Határnyereg felé. Tulajdonképpen ezért vittem a botot. Hááát… azt hiszem könnyebben jöttem le.

Bottal még kísérletezünk…és átkocogtunk Hűvösvölgybe (6.EP). Megvan a táv fele. …és ittam fél liter kólát, és ettem egy kókuszszeletet. Viszont volt valami nyomasztó a levegőben, amin a koffein-cukor kombó sem segített. A Nagy-Hárs-hegyre (6.EP) nehezen értünk fel, és a Szépjuhászné után Beus kiszállt.

Tulajdonképpen igaza volt. Azt hiszem. Bennem viszont dolgozott valami dac féle, mag a Hárs-heggyel letudtunk a szintemelkedés nagy részét, így némi kocogással próbáltam felrázni magam. Már a Csacsi-rétre (7.EP) vezető út is futható, ha valakinek van hozzá energiája, én jobbára gyalogoltam. Nagyszénászug (8.EP) majd a mumusom, Sorrento sziklái (9.EP) és a Huszonnégyökrös- hegy (10.EP) felé még volt energiám kocogni. Magam is meglepődtem, ilyenkor, túl a harminchatodik kilométeren, már fáradni szokott a vádlim. De ott van még a Törökugrató, ami lássuk be nettó szemétség, már utolsó ellenőrzőpontként. Közben a szél is feltámadt, úgyhogy csak az vígasztalt, hogy a pontőröknek rosszabb. Itt ittam még egy kevés kólát. Az utolsó másfél kilométerre.

Miután megittam egy sört megnéztem, hogy a púpból mennyi víz fogyott. Fél liter. Ha a cukorpótlást is hozzászámítom, ha nincs rendkívüli meleg továbbra is csak 40 km feletti túrára viszek púpot, max egy liter vízzel. azért nem cipelek, hogy a fákat öntözzek a célban.

A bot kell, de abból még sokat kell tanulnom. A kompressziós szár…. nos az egy érdekes kérdés, a sárga óta futottam terepen kétszer 19 kilométert és nem hiányzott, de 30 kilométer felett, nekem hasznos. Bár lehet, hogy csak placebo, de működik.