Spontán hétvége túra

Nem azért,mert  spontán ötlet volt,hanem inkább azért,mert szinte az utolsó pillanatban szerveztem be néhány jó ismerőst vasárnapra,akiknek elígérkeztem,de közben kiderült,hogy máshova is elígérkeztem amit sikerült elfelejteni… 🙁 pedig ezt nem foghatom a koromra… 🙂 , mégpedig a Sasok Tavához.Lényeg hogy spontánul sikerült a két csapatot egyesíteni,ráadásul  egy szuper kirándulás kerekedett belőle!

Vasárnap 6:15 kor volt az indulás Sepsiszentgyörgyről. Megvagyok szokva a korán keléssel,de ez most mégis egy kicsit túl koraira sikeredett,mostanában valahogy nincsen elég időm kialudni magamat.De tudtam ,hogy másfél -két órás a kocsikázás,és az autóban nyugi van ilyenkor, az már szinte alvásnak számít,úgyhogy nem kell aggódni egy kicsit sem.Már elég régen  voltam egynapos gyalogtúrán,  így  sikerült kifelejteni néhány fontosabb dolgot a hátizsákból,úgymint csereruha vagy plusz zokni.De szerencsére szuper idő volt,és  szinte nem is hiányoztak ezek a holmik.

Sepsiszentgyörgytől kb. 5o km-t autóztunk Bodzaforduló irányába.(Intorsura Buzăului a hivatalos nyelv szerint).Siriu településen tértünk le az erdei útra,ott tovább autózás a piros sávon felfelé.Egy idő után muszáj volt,hogy megálljunk,akkora nagy  volt a sár,hogy lehetetlen lett volna tovább haladni. Az autókat leparkoltuk,és tovább pedig gyalogosan mentünk..Persze árkon bokron át,az erdei úton képtelenség volt menni, kb. térdig érő volt a sár. Egy ideig párhuzamosan haladtunk az út mellett,majd eltűnt az utunk,de tudtuk a jó irányt, így az erdőn át folytattuk. Egy idő múlva ki is érünk a tisztásra. Gyönyörű látványban volt részünk.

spontán túra

A Csukás hegység látszott teljes hosszúságában,ahogy ritkán látjuk(mármint erről az oldalról).És ekkor megállapítjuk,hogy nem is a Szilon Havasra érkeztünk,hanem egy völggyel arrébb sikerült.kikötni.

De ez a jó hangulatunkon mit sem változtatott.Mintha fel sem tűnt volna a csapat nagy részének,hogy rossz helyre kötöttünk ki.Folyamatos eszmecsere a csapatban,kacarászás és oldott hangulat.

Na de a mai napon a Sasok tava lenne mégis az úti cél,illene megtalálni. Így hát egy picit visszaereszkedünk a piros sávon,amely átvisz a tavunkhoz,de egyszer csak sikerül elveszíteni,úgyhogy vaktában keresgéljük az útvonalat.Hamarosan felfelé egy meredek kaptató,most már nemcsak sétálgatunk,hanem túrázunk is .Nemsokára ismét megvannak a piros jelzések,és hamarosan kiérünk a tisztásra ,ahonnan látszik a Szilon Havas…Ismerős ez a hely,tavaly télen voltunk itt túrasíkkel.,ami nagy élmény volt.Beereszkedés a völgybe,ahonnan a bevállalósabbak (köztük jómagam is)kimásztunk egy meredek kaptatón,ahonnan beláttunk a pici kis tóra.A többiek pedig megkerülték a hegyet,és úgy érkeztek az úti célhoz.

Nem esett a legjobban a nagy melegben ez a nagy mászás,de a látvány mindenért kárpótolt.

Spontán túra

Letelepedtünk,fényképezés,meg persze egy kis kajálás is.Jól esett az ücsörgés,meg a napozás a hegytetőn.Amikor már jól elidőztünk,a többiek meg már rég lent voltak,ideje volt,leereszkedni a tavacskához.Ez a kis tó ritkaságszámban megy,mivel glaciális tóról van szó.Elég gyorsan beereszkedtünk a meredek kaptatón,lennt egy kis lábáztatás,beszélgetés,csokizás,ilyesmi,ja és megint fényképeszkedés. Már nem maradtunk túl sokat,lassan indultunk visszafelé.

Hihetetlen,hogy egyes fiatalok képesek terepjárókkal kijönni ide,a szinte érintetlen területre,ráadásul bőgetik is a kis rádiójukat.Szerencsére nem hallottunk belőle túl sokat.

Visszafele a hegyet az egész csapat megkerülte,és a piros sávon haladunk egy jó darabig.

Spontán túra

És egyszer csak spontán tornabemutató következett.A 68 éves Piri nénit nem tudta senki más utánozni a spárgabemutatásban….Sőt még a híd is csak nagy nehezen sikeredett,és csak segítséggel. Hiába,van még ahova fejlődni. 🙂

Eléggé tempósan jöttünk lefelé,később pedig sikerült egy jó nagyot rövidíteni,ugyanis,levágtunk egy jó nagy kanyart,ami annyira jól sikerült,hogy lekerültük az előttünk lévő 2 csapattársunkat is.Végül leértünk a kis erdei hídhoz,jól esett a pihenés.Aztán valamikor érkeztek a többiek is szerre-szerre.Végül az egész csapat összegyűlt.A sofőrök vissza kellett gyalogoljanak még az autókhoz,ugyanis a reggel sikerült eltéveszteni az utat ,és a bal oldali út helyett a jobb oldali úton kínoztuk fel az autókat.

Megérkeztek az autók, búcsúzás és beszállás,kicsit hiányosan fejeztük be a túrát,mert utána mindig beülünk legalább egy hűsítőre valahová.Na de ez ma nem így sikerült….Vagyis mégis,mert ahogy kiértünk a főútra,megpillantunk egy jó kis vendéglőt. Egyértelmű, hogy benézünk. Sorra jön a hátunk mögött a többi 3 autó is,én pedig szerre megállítom,hogy beinvitáljam a többieket is.Persze senkinek sem kell könyörögni,ilyen egy jó csapat….A leves után már tényleg gyors búcsúzás a brassóiaktól nekünk meg van egy jó órai autókázás ez után az élménydús vasárnap után.Soha rosszabbat.Köszönjük az ötletgazdának a jó kis túrát,és a szervezést is.Hogy a következő kirándulás hova lesz?Lehet hogy Királykő,az is lehet,hogy egy hosszabb Mtb,vagy ami a legjobb ,lehet hogy egy kicsit spontán lesz!