The Mountain Assault 2015 terepfutóverseny

Néhány héttel ezelőtt értesültünk egy igazán embert próbáló esti, fejlámpás terepfutóversenyről, amely a Prahova megyei Búcsecs-hegységben hivatott megrendezve február 21-én, sokáig nem gondolkodtunk és négyen beneveztünk a The Mountain Assault 2015 extrém körülmények közt zajló versenyre (Ilyés Lóránd, Nyírő Sándor, Ilyés Ferenc-Fecó és jómagam, Gothárd József).

Mint a neve is jelzi, hegyre felfutásról szól és nem is akármilyenre, a futás mellett túrasí kategóriában is lehetett nevezni. Szinaja (Sinaia) város központjából a Miorita menedékházig kellett a 6,69 kilométeres távot teljesíteni 1217 méteres szintnövekedéssel, lényegében egy technikás sípályán kellett minél hamarabb a célba érni amely 2000 méteres tszf magasságban van.

Két autóval utaztunk a helyszínre, három kedves lányismerősünk is elkísért (A. Helga, K. Éva és Sz. Kinga), jól jön a buzdítás mindenkor, pláne egy ilyen jellegű versenyen. Szinaja város polgármesteri hivatalának aulájában megejtettük percek alatt a formalitásokat a nevezéshez, kivettük nevezési csomagjainkat és máris kezdtünk átöltözni futócuccba. Közben mindenki majszolt valamit amit ilyenkor szokás,gyümölcsöt,csokit,energiaszeleteket.

terepfutás

Hamar beöltöztünk a nem mindennapi kalandhoz, futóhátizsákjainkba csereruházatot tettünk mert a rendezők követelték és még néhány szükséges kelléket amelyek hiánya miatt kizárás járt volna, utolsó igazítások következtek, fejlámpapróba meg ilyenek. Melegíteni kezdtünk aztán a rajt helyszínén voltunk nemsokára.

Limitált nevezés volt, 100 versenyzővel összesen mindkét kategóriát figyelembe véve (futás ill. túrasí) de végül a szervezők utolsó eligazítási utasításait követően pontos időben elrajtoltunk 105-en végül,41 túrasíelő és 64 futó. Kezdetben hágós utcákon feszültünk neki a hegy irányába, aztán miután elfogytak az utcák, egy erdős részen kellett átszaladni aztán a sípályára tértünk.

Innen kezdődött az igazi mászás, futás ki ahogy bírta, volt aki kétrét mászott kifele a néhol jeges pályán, meggörnyedve. A botok nagyot segítettek haladásunkban, sok hasznukat vettük. Aránylag jó időben zajlott a verseny, rendszerint sokkal zordabb itt az időjárás de most egy kicsit megszelídült, örömünkre.

terepfutás

A túrasílécesek hátránnyal indultak abból a szempontból hogy kezdetben nem volt elég mennyiségű hó számukra hogy fókabőrös léceiket használják de ahogy a sípályát elértük már mindjárt nekik állt a zászló, rendre előztek le minket, futókat. Fej fej mellett, vegyesen haladtunk, kapaszkodtunk felfele, egymást biztattuk.

Elértük az 1400 méteres ellenőrzési pontot, ott frissíttetünk, finom teát kaptunk és lánykísérőink is nagyon drukkoltak nekünk. A négyes csoportunkból én voltam leghátul, a többiek (Fecó,Lóri,Sanyi) korábban már elhaladtak. Következett a plató meghódítása, ellenben a nevével elég hágós volt és a szél is megélénkült. Mindegyre egy pályabíró vagy fotós jelent meg az pálya szélén, lassan esteledni kezdett de nem üzemeltem be a fejlámpámat mert nem tartottam szükségesnek, a fehér hó nagyon jó látási viszonyokat biztosított, tiszta volt az ég mint a tükör.

Nemsokára kolomp és dudaszó hangja hallatszott, néhány száz méterre voltam a céltól, ott egy végső futásba kezdtem, bevallom addig alig négyszer-ötször próbálkozhattam eme helyváltoztató móddal pár száz méter erejéig aztán jöhetett újra az erőltetett menet, nem nagyon adatott meg sokszor futni igazándiból a terep emelkedői miatt, nekem nem. Célfotó megvolt, a menedékházban sok futó, túrasíelő már fogyasztotta a megérdemelt után pótló étkeket, forró teát. Lecseréltük izzadtsággal átitatott ruhadarabjainkat, aztán már kivilágított fejlámpákkal futásnak eredtünk lefele, vissza ahol kijöttünk, a díjkiosztó helyszínére igyekeztünk hogy legyen időnk még teljesen átöltözni meleg, téli öltözetünkbe.

terepfutás

Néhányszor földet értünk, kénytelenek voltunk mert a terep mindig jeges maradt helyenként amelyet a sebesség miatt már nem észleltünk és elcsúsztunk de jókedvűen haladtunk rohamosan lefele. Megcsináltuk, ez lebegett a lelki szemeink előtt….

Időeredményeink: Ilyés Ferenc – 01:05 (összetett 5.hely,korkategória 2. hely), Ilyés Lóránd – 01:13:28 (összetett 16.), Nyírő Sándor – 01:13:29 (összetett 17.), Gothárd József,jómagam – 01:23 (korkategória 8.,összetett 31.)

Csak példának okáért aki megnyerte a futó számot 00:58 alatt teljesítette rövid ujjú pólóban, György Szabolcsról van szó,a legutolsó versenyző pedig 02:35 alatt teljesítette de mindenki dicséretet érdemel, nagyot küzdöttünk mindannyian a HEGGYEL.

Visszafutva a díjazás helyszínére,a H2O Apres-Ski Bar-ba egy kis időcsúszással a díjazottak is felállhattak az őket megillető dobogók fokaira. Nemsokára ezt követően mi is elindultunk hazafele,éjfél után érkeztünk meg Székelyudvarhelyre. Gyorsan kellett aludnunk mert másnap délelőtt egy újabb futókaland várt ránk,de jóval kisebb szintkülönbséggel