Valmeinier síelés

150 kilométer. Ennyit kell megtennünk, ha Valmeinier és Valloire teljes pályarendszerét fel szeretnénk fedezni. Valmeinier 1800 m magasan fekvő modern üdülőfaluja az Északi és déli Alpok között található. A pályarendszer három részre osztható: Cros Grey, Crey du Quart és Valloire felőli Sétaz, ezek három különböző hegyoldalt jelölnek, melyek között könnyedén átcsúszhatunk, illetve találunk olyan felvonót is, amely a segítségünkre lehet, ha a hegyek közt szeretnénk átkelni.

A pályák többsége zöld és kék színű, melyek kiválóan alkalmasak kezdők számára. Több síiskola is működik a központban, ahol csoportos vagy egyéni oktatást is igénybe vehetünk. Gyakran találkozhatunk kígyózó csoportokkal, ugyanis jellemző, hogy már korán elkezdik a gyermekek oktatását. A Crey du Quart elsősorban a haladóknak kedvez, itt több piros jelzéssel találkozhatunk a pályák mentén.

A 30 síliftből, csupán 2 zárt, ez januárban, különösen -20 fok alatti hőmérséklet esetén, erős szélben időnként kellemetlenül érinti még a leglelkesebb síelőket is. A zárt felvonók is számos lecsúszási lehetőséget kínálnak, azonban a csúcsra való feljutás során nem kerülhetjük el a nyitott liftek használatát. A pályák jól karbantartottak és mivel többségük 2000 m felett található, nem kell attól tartanunk, hogy hó nélkül maradunk. Néhány pályát gyakran lezárnak verseny vagy edzés miatt,

Annak ellenére, hogy egy ismert sí központról van szó, gyakran éreztük az ellenkezőjét a pályákon. Előfordult, hogy reggelente elsőként hagyhattuk léceink nyomát a frissen kezelt pályán. A felvonóknál legrosszabb esetben is maximum 5 perc volt a várakozás, legtöbbször egyenesen az ülésre csúsztunk a hegyoldalról.

Számos hütte kínál pihenésre, evésre-ivásra különféle lehetőségeket. Valmenierben a ’Les Jeux’ felvonó tetején található egy panoráma bár, ami egyszerűen csak a ’Le Panoramic’ nevet kapta. A neve nem véletlen, hiszem páratlan kilátás mellett élvezhetjük a rumos forró csokinkat fagyott végtagjaink kiolvasztásának reményében. Mielőtt hosszabb útra indulunk, érdemes figyelembe venni, hogy hüttéket és mosdót elsősorban az üdülőfalvak környékén találunk.

A magas szintkülönbségnek köszönhetően egészen páratlan látványban lehet részünk, miközben hegyen-völgyön átsíelve bejárjuk az egész terepet. Akár ezért, akár a hosszú, meredek pályákért egyszer mindenképpen megéri ellátogatni ebbe a mesebeli síparadicsomba.

Fotók: Liszkai Kata

Share.

About Author

Leave A Reply

Miben tudok segíteni? Klikk ide!

Jelenleg nem vagyunk elérhetőek, kérlek hagyj üzenetet, ügyfélszolgálatunk hamarosan keresni fog. Köszönjük szépen.

Kérdések , kérések ? Szívesen segítünk mindenben!

Kattints ide hogy elkezd a csevegést

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.