XXVI. Budai 50 TT

Igazából ez a beszámolót úgy kellene kezdeni, hogy már tavaly a harmincason elhatároztam, hogy…

…de ez nem lenne igaz. Ha jól emlékszem tavaly a célban nem vágytam másra, mint egy forró fürdőre, vagy valami hasonlóra. De egy sörre mindenképpen. Mondjuk azt meg is ittam. Mondjuk az ismétlés lehetősége benne volt a levegőben, de aztán úgy gondoltam, hogy meg kéne próbálni a hosszabb távot, így végül a hétvégén a XXVI. Budai 50-esen indultam.

A fene se tudja, nekem azért az ötvenes táv, már erősen a kihívás kategória, főleg, hogy a terv az volt, hogy nyolc órán belül körbeérjek, és a tavalyi emlékeimből a legerősebb, hogy akkor a Vörös-pocsolyánál tele volt a hócipőm az egésszel… ehhez képest most plusz húsz kilométer.

Nyolc óra…

Fél nyolc magasságában indultam a Szépjuhásznétól a Hárs-hegyre. Tulajdonképpen a túra eleje az előző heti Sárga 40-ből majd a fele, azaz egy 19 kilométeres szakasz. Csak az ellenkező irányban. Gondoltam az idén, a távra tekintettel, meg a tavalyi tapasztalatok tükrében… és különben is… szóval az idén megfontoltabb menetet terveztem. Mi sem mutatja jobban, már a megfontoltság szándékát, hogy tavaly az első kilométert alig kilenc perc alatt tettem meg.

Most három perccel többet szántam rá… még sem kéne kidögleni az első kilométeren. (1.EP) Kényelmes kocogás, hogy aztán igazán hasznát vegyem a botoknak (ja igen, megint vittem a kölcsönbotokat) és sokkal könnyebben értem fel a Szépvölgyi úti (2.EP) parkolóba, mint tavaly. Illetve érzésem szerint kevésbé fáradtan.

Újlaki-hegy, Virágos nyereg (3.EP), Kötők padja, Alsó-Jegenye-völgy (4.EP) Rózsika-forrás, Muflon itató címszavakban az első 19 kilométer további része.

Persze a Kötők-padjáról kellett volna fényképezni… már csak azért, hogy az egy héttel korábbi kép mellé rakja az ember, és szólítsa fel az olvasót, keressen 20 különbséget… vagy valami hasonlót.

futás3

Még írni kéne az Alsó-Jegenye-völgyi ellenőrző és frissítő pontról… ahol a frissítést kihagytam, mert még nem volt itt az ideje. Erről jut eszembe, a magammal vitt frissítés 1,5 liter víz a púpban és egy kókusz szelet, valamint úgy számoltam, hogy Telki magasságában cukor és koffein pótlásként meginnék fél liter cokeot. De ott még nem tartok.

Még csak éppen kiértem az Alsó-Jegenye-völgyből… hogy tovább a sárga úton, és nem a rövidtáv sárga keresztjén. Itt kaptam egy túratársat. Így a maradék harmincegynéhány párosban kocogtuk le… [öööö, ha jól emlékszem, Lacival, ha tévednék, akkor bocs]. Tehát a Muflon itatóhoz (5.EP), azaz a Zsíros-hegy aljára, már ketten futottunk be.  Tovább Nagy-szénás majd a Kutya-hegy felé.

futás1

Nagyszénás… a túra első útvonaltévesztését itt követtem el. Még, ha csak úgy százméternyire tévedtünk is át a pirosra.  Kellet nekem rácsodálkozni az MTE turistaház emlékfalára. De szerintem erre még nem jártam. Vagy csak nem emlékszem rá. Ok, kimondom, a Nagy-szénásról a kilátás csodálatos.

Innen kellemes kocogás várt ránk a Kutya-hegyen keresztül a következő ellenőrzőponthoz (6.EP) kocogás tovább a szalagozott úton, majd a zöldön… amikor az ember menetközben beszélget hajlamos eltéveszteni az utat. Most a Csergezán Pál emlékműnél szaladtunk túl, úgy ötvenméternyit. Mondjuk pont az Anna vadászlakot néztük, hogy nem is rossz hely. Belefér.

Mindezt az után, hogy találkoztunk egy gyászcincérrel (Morimus funereus), aki (már a wikipédia szerint) Magyarországon ugyan honos, de nem Nagykovácsi környékén… ez meg ott állt az úton. Lehet, hogy ő is a Budai 50-en vett részt?

futás2

Immár teljesen megkerültük Nagykovácsit, irány Telki… ha jól számoltam kb ötpercnyire voltam elmaradva a tavalyi teljesítéstől, de most úgy éreztem, hogy a plusz húsz kilométer sem lesz gond. Csak egy kóláról álmodoztam. Beértünk a Kerék sörözőhöz (7.EP) Megvettem, megittam… a felét. Tovább indultunk. A „bajuszok” mentén.

A „bajuszok”, amik különben zergefejek lennének, én tavaly „B” betűnek néztem, a Budai 50 útirányjelzői, amerre a homlok háromszöge mutat, arra kell menni. Mondanám, hogy nem egy különleges információ, hiszen ott van a túra térképén, hogy mit jelent, de ahogy tavaly én sem olvastam el, az idén is több olyan teljesítő volt, akinek ez az információ kimaradt. Merem állítani, hogy a jelzések olyan jól vannak kihelyezve, hogy tulajdonképpen ez az egészéves teljesítést is lehetővé tenné… csak az ellenőrző pontokat kéne, valahogy megoldani…. van erre példa. Egy 77 kilométeres példa a Vértesben…

És az idén is azt éreztem, hogy soha nem érünk a Vörös-pocsolyához (8.EP), bár valahogy ez is könnyebbnek tűnt, mint tavaly. A túra leghosszabb tíz kilométere volt. Megittam a maradék koffein-cukor kombót.

Le a Petneházyhoz (9.EP) – ez tavaly olyan volt, mint a megváltás – majd fel a Fekete-fejhez. Most a bot volt a megváltás. Azt hittem, hogy innen már sétagalopp, de valahogy a Szépjuhászné útnál, azaz két kilométerre a céltól elfáradtam. Azért valahogy felküzdöttem magam a Hárshegyi körútra, és onnan már tényleg csak be kell kocogni a Szépjuhásznéhoz. Ahol a büfében volt sör… hideg.

A mért teljesítési idő 7:03:32

Ha a depózás Telkiben rövidebb… tök mindegy. Igen be lehetett volna érni hét órán belül is, de ez is éppen elég volt, hiszen mégiscsak nyolc óra körüli menetet terveztem.

Majd jövőre…

Vagy, ha addig olyan kedvem támad, mert a „bajuszok” mentén (könnyen) teljesíthető a táv.